نوشته شده توسط : سپیده بنده لو

هولوگرام چیست

در این مقاله قصد داریم به بحث در مورد موضوعات زیر بپردازیم:

هولوگرام یک نشانه تصویری سه بعدی است که با تکنولوژی لیزر به صورت برچسب تولید می شودو جلوه های بصری منحصر بفردی از نام یا آرم گرافیکی در لایه های سه بعدی دارد. در واقع می توان گفت هولوگرام به عنوان مطمئن ترین برچسب روی کالاها شناخته شده است و دلیل آن این است که این برچسب را بعد از تولید نمی توان به هیچ عنوان تکثیر مجدد کرد. هولوگرام به عنوان برچسب اطمینان بر روی کالا می تواند اصالت محصول را ضمانت کند. این به گونه ای است که با دیدن هولگرام فرد می تواند با خیال راحت محصول را خریداری کند. همچنین هولوگرام علاوه بر امنیت جلوه زیبایی دارد که همین امر باعث شده که یکی از دلایل استفاده از آن افزایش زیبایی کالا باشد.

هولوگرام

فروش هولوگرام


افراد متقلب و کلاهبردار همواره به دنبال فرصت هستند که بتوانند از فرصت استفاده کرده و با جعل محصولات پر طرفدار به سودآوری دست یابند. زمانی که یک محصول نزد مردم محبوبیت پیدا می کند افراد سود جو به این فکر می افتند که با ارائه ی کپی آن بتوانند مشتریان آن محصول یا برند را به سمت خود بکشانند. یکی از روش هایی که به کمک آن می توان احتمال جعل شدن کالا ها و محصولات را کاهش داد استفاده از برچسب هولوگرام است. بنابراین کارخانه هایی در این زمینه ایجاد شده اند و اقدام به فروش هولوگرام به متقاضیان می کنند. هولوگرام ها نه تنها احتمال کپی برداری از محصول را کاهش می دهند بلکه این اطمینان را در مخاطب ایجاد می کنند که محصول اصل و دست نخورده خریداری می کنند. هولوگرام ها در مواردی که به امنیت بالایی نیاز دارند و افراد ترجیح می دهند که آن کالا دارای امنیت بالا باشد استفاده ی فراوان دارند. نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، نامه های محرمانه و اسناد مهم، قطعات و لواطم الکترونیکی، انواع مدارک شخصی نظیر گواهی نامه و ....

فروش انواع مختلف هولوگرام


یکی از انواع مختلف هولوگرام هایی که در بازار وجود دارد هولوگرام آماده می باشد. معمولا این نوع از هولوگرام زمانی خریداری می شود که به امنیت بالا نیاز نباشد. بنابراین شرکت هایی که در حوزه ی فروش هولوگرام فعالیت دارند باید بدانن که خریداران این نوع از هولوگرام چه کسانی هستند و به چه علتی از این نوع استفاده می کنند و در چه تیراژی باید از آنها تولید کنند. هولوگرام های آماده معمولا چون به صورت اختصاصی تولید نشده اند هزینه های پایین تری دارند و در مواقعی که به امنیت بالا نیاز نیست مقرون به صرفه هستند. شرکت های تولید کننده و وارد کننده در صنایع مختلف با تهیه ی هولوگرام از شرکت هایی که کار فروش هولوگرام آماده یا اختصاصی انجام می دهند به مشتریان خود این اطمینان را می دهند که محصول آنها اصل است. 

فروش هولوگرام
 

معرفی انواع هولوگرام‌


هولوگرام ها دسته بندی های متفاوتی دارند و از لایه های مختلفی تشکیل می شوند. به برخی از دسته بندی های آن در زیر اشاره می شود. یک هولوگرام از دو لایه ی اصلی به نام های لایه ی فوقانی و لایه ی زیرین ساخته می شود. این لایه ها بسته به انواع هولوگرام میتواند بیشتر شود.

هولوگرام استریوگرام


این نوع هولوگرام یه هولوگرام دارای حرکت است و نحوه ی تشکیل آن بدین صورت است که از تصاویر متحرک در فریم های مختلف به صورت جداگانه بر روی سطوحی که به نور حساس هستند ثبت می شود. نورپردازی به هر یک از فریم ها با توجه به توانایی و حساسیت سطح می تواند افزایش یابد.

هولوگرام پالسی


برای تشکیل این نوع هولوگرام عملیات میانی که شامل تهیه ی هولوگرام اصلی و به دست آوردن فرم نیکلی می باشد حذف شده و لیزر را به صورت مستقیم به فتوپلیمر می تاباند. به خاطر اینکه لیزری که برای این عملیات استفاده می شود پالس نام دارند به آن هولوگرام پالسی می گویند.
مزیت این لیزر نسبت به سایر لیزر ها این است که می تواند در میلی ثانیه نور پردازی بیشتری کند. از این نوع برای عکاسی چهره بسیار استفاده می شود.

هولوگرام های شناسایی


از این نوع هولوگرام بیشتر بر روی کارت های شناسایی استفاده می شود واین هولوگرام ها شفاف هستند. این هولوگرام جنبه ی امنیتی و محافظتی دارد، باعث افزایش طول عمر کارت می شود و از جعل کردن کارت ها جلوگیری می کند. به دو صورت می توان این هولوگرام را بر روی کارت های شماسایی نصب کرد یکی به صورت هات استمپ و یا چسباندن به شیوه ی معمولی مزیتی که روش هات استمپ دارد امنیت بیشتر آن است.

انواع هولوگرام

هولوگرام های نوار چسبی


این نوع  برای مواردی که نیاز به امنیت بسیار بالا دارند استفاده می شود. موارد استفاده ی آن در پاکت نامه ها، کارتن ها و جعبه ها است. وجود این نوار چسب به منزله ی اصل بودن، آکبند بودن است.
بر روی این هولوگرام ها نوشته های بسیار ریزی وجود دارد که فقط با دستگاه های لیزر قابل خواندن است. این نوار چسب ها قابلیت این را دارند که از حالت نواری خارج شده و به برچسب تبدیل شوند. این کار به کمک دستگاه دایکات قابل انجام است.

هولوگرام چیست

هولوگرام دارای متن پنهان


برای ساختن این نوع هولوگرام قسمت هایی که دارای متن هستند به صورت شفاف بر روی یک شیشه ی مشکی قرار می گیرند و سپس آنها را در معرض لیزر قرار می دهند. این متن ها به دو صورت هستند یا قابل بازخوانی هستند. یک سری از متن ها فقط در زیر نور لیزر قابل خواندن هستند و نوع دوم که باید به کمک فیلم های decodefilm خوانده شوند.

هولوگرام دو بعدی و سه بعدی


هولوگرام ساخته شده به این شیوه عمق بسیاری دارد چرا که این نوع هولوگرام دو لایه هستند، در یک لایه هولوگرام دوبعدی که معمولا در لایه ی تحتانی قرار میگیرد و هولوگرام سه بعدی که در لایه ی فوقانی قرار می گیرد. برای افزایش امنیت این نوع هولوگرام انواع دیگر  مانند متن پنهان، میکرونی و … می توانند قرار بگیرند.

هولوگرام جنبشی


بیشتر جنبه ی امنیتی دارد و برای تهیه ی آن از هولوگرام های دو بعدی، سه بعدی استفاده می شود. اگر به این هولوگرام ها از زاویه های مختلف و به صورت پیوسته نورپردازی شود هولوگرام های جنبشی ساخته می شود.

هولوگرام امنیتی


هولوگرام نشانه ای تصویری سه بعد ی میباشد  که با فناوری لیزری بصورت برچسب تولید و عرضه میگردد و دارای نمای تصویری خاص از نام یا لوگوی گرافیکی بر بخش های مختلف سه بعدی است. مهمترین ویژگی که این محصول را قابل اطمینان ترین برچسب بصورت هولوگرام امنیتی روی کالا ها تبدیل کرده است این میباشد که این است که یک هولوگرام سفارشی ساخته شده در هیچ جای دیگر دنیا قابل کپی برداری نیست. بنابراین هولوگرام امنیتی بهترین برچسب به عنوان نماد اطمینان جهت جلوگری از جعل کالا میباشد، به نحوی که شما به عنوان مصرف کننده با دیدن هولوگرام امنیتی با نشان یک شرکت خیالتان از اصالت محصول جمع میشود.
علاوه بر استفاده هولوگرام  برای امنیت، ظاهر زیبای هولوگرام سبب میشود که از آن صرفا جهت زیبایی محصول و بسته بندی آن برای جذابیت بیشتر استفاده شود. در مجموع کاربرد هولوگرام محدود به کالای خاصی نمیگردد این قابلیت را دارد که روی کلیه کالاهای مصرفی، قطعات و لوازم یدکی، اوراق بهادار، کارت گارانتی و ضمانت، کارت شناسایی، کارتهای اعتباری و اینترنت، انواع گواهینامه‌های عضویت، نمایندگی و ….. برای ثابت کردن اصالت و جلوگیری از تقلب بکار برد.

هولوگرام امنیتی
 ویژگی های هولوگرام امنیتی

  •   قابلیت جابجایی از کالایی به کالای دیگر حتی با روش حرارت، بخار و…
  •  آسیب پذیری زیاد با در صورت هر دستکاری
  •  مقاوم بودن در مقابل گرما و حرارت برای کالاهایی که در معرضش قرار داشته باشند.
  •  عدم امکان تکثیر و کپی توسط اشخاص و شرکت های دیگر
  •  دارایی ظاهر خیلی زیبا
  •  امکان تولید در ابعاد و طرح های متفاوت
     

چاپگرهای هولوگرامی 


طراحان و سازندگان هولوگرام ها عمدتا محصولاتی از هولوگرام های سفارشی را برای مشتریان فراهم می آورند.هم چنین امکان چاپ متن های خاص مشتریان درهولوگرام ها وجود دارد.به علاوه هولوگرام های آماده در سایزها و طرح های متعدد وجود دارد.
این هولوگرام ها عمده نیازهای امنیتی را در بخش های متعدد فراهم می آورد. از این بخش ها می توان به برچسب های محصولات ،نرم افزارها ،بسته بندی ها ،بسته های امنیتی ،احتیاط /هشدار،برچسب های کارت های شناسایی ،داروسازی ،ضمانت نامه ها و برچسب های لوح های فشرده اشاره کرد .
این هولوگرام ها با قیمت های باور نکردنی درسه دسته  قرار می گیرند:برچسب های امنیتی سفارشی چاپی ،برچسب های امنیتی آماده ،نوارهای غیر قابل نفوذ،برچسب های امنیتی چاپی .
 برداشتن برچسب های هولوگرامی با مضمون “original”باعث به جا ماندن آثاری از هولوگرام ها بر روی صفحه می گردد.برخی دیگر از انواع هولوگرام های چاپی پس از برداشته شدن آثاری از رنگ مشکی ،قرمز و سایر رنگ ها بر جای می گذارند.

هولوگرام برجسته
برچسب های هولوگرامی برجسته 


این هولوگرام ها از نوع ماتریس نقطه ای اند که به صورت رنگین کمانی است و واژه ی SECURITY به صورت معلق در تمامی جهات برچسب خود نمایی می کند.
سایز این برچسب های هولوگرافی در حدود 20×20میلی متر است .
در بطن این برچسب ها واژه های نهفته ای وجود دارد که تنها با با استفاده از برخی نوارهای رمز گشایی شده قابل مشاهده اند.این برچسب های هولوگرافی حرکات مارپیچی منحصر به فردی را دارند ..اندازه ی این برچسب ها در حدود 20 الی 25میلی متر است ..هم چنین این برچسب ها را می توان در نمونه های دو بعدی و یا سه بعدی نیز یافت کرد .

هولوگرام های با کیفیت 


شرکت ما یکی از برترین تولید کنندگان  انواع هولوگرام در هند به شمار می آید.این شرکت موفق به ساخت هولوگرام هایی شده است که علاوه بر ویژگی های محافظتی ،زیبا نیز هستند.این هولوگرام ها در طرح های بدیع و زیبننده ای طراحی می شوند .به یاد داشته باشید برای درخشنده کردن هر چه بیش تر این هولوگرام ها به یک تلق و الگوی غیر قابل شکست نیاز است .کیفیت این هولوگرام ها غیر قابل باور است .

انواع هولوگرام های با کیفیت

  • هولوگرام های بازتابی 
  • هولوگرام های پراکنشی 
  • هولوگرام های برجسته 
  • هولوگرام های یکپارچه 
  • هولوگرام های حجمی 
  • هولوگرام های رنگین کمانی 
  • هولوگرام های مرکب 
  • استریوگرام ها 
  • هولوگرام های مسطح

 

مزیت های هولوگرام های با کیفیت 

 

  • چاپ سفارشی انواع طرح ،رنگ وشدت تصویر در این هولوگرام ها وجود دارد.
  • قدرت واکافت بالا در ماتریس نقطه ای 
  • ادغام با انواع هولوگرام های دو بعدی و سه بعدی 
  • هولوگرافی چند بعدی 
  • مجهز به برترین تکنیک های جلوگیری از جعل و نفوذ
  • اعطای ظاهری زیبا به مدارک شناسایی
  • افزایش ایمنی کارت های شناسایی 
  • وضوح بالا 
  • محافظت در برابر خراش و هر گونه آسیب 

کاربرد هولوگرام های با کیفیت

 

  • اسناد امنیتی 
  • برچسب های چاپی موجود در کارتن های مقوایی 
  • پارچه های نساجی 
  • محصولات پلاستیکی 
  • محصولات کاغذی از قبیل کارت های ویزیت ،تبریک و اسناد رسمی 

 

هولوگرام های ارزان قیمت

گستره ی عظیمی از محصولات هولوگرامی مقرون  به صرفه در این شرکت طراحی و تولید می شوند .این هولوگرام ها از پلیمرهای پلاستیک با کیفیت ،کاغذ های پلاستیکی که دوام بالایی دارند ،تولید شده اند .به علاوه این هولوگرام ها طبق سغارش های چاپی مشتریان در طرح های بدیع ئ زیبا تولید می شوند .برچسب گذاری این هولوگرام ها مانع از جعل محصول می شود .
این هولوگرام ها در طرح ها و رنگ های متعدد وجود دارند و رنگ این نوع هولو گرام ها بسیار بادوام و تنظیم شدنی است .مواد مورد استفاده در این هولوگرام ها بسته به نوع کاربرد آن از پلاستیک و یا کاغذ می باشد .به علاوه این هولوگرام ها علاوه بر زیبایی ،دوام بالایی دارند .

 

انواع هولوگرام های ارزان قیمت 

 

  • هولوگرام های حجمی 
  • هولوگرام های رنگین کمانی 
  • هولوگرام های چند بعدی 
  • استریوگرام ها 
  • هولوگرام های مسطح
  • هولوگرام های بازتابی 
  • هولوگرام های برجسته 
  • هولوگرام های یکپارچه 

ویژگی های هولوگرام ارزان قیمت

 

  • چسبندگی بالا 
  • کشش بالا 
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت 
  • سازگار با هر نوع محصول 
  • ضد آب 
  • مجهز به به روز ترین طرح ها 
  • با دوام 
  • غیر قابل سرقت 
  • چسبندگی بالا 

کاربرد هولوگرام ارزان قیمت

  • تجهیزات الکترونیکی 
  • محصولات تولیدی 
  • اسباب برقی خانگی 
  • تجهیزات اجاره ای 
  • کامپیوتر ها 
  • لپ تاپ ها 

هولوگرام های پیشرفته 


شرکت ما علاوه بر تهیه و تولید هولوگرام ها مهارتی خاص در تولید انواع پیشرفته ی برچسب ها دارد .محصولات هولوگرامی تحت کنترل دقیق برای شناسایی  و جلوگیری از معایب موجود در آن تولید و صادر می شوند .این برچسب ها تحت استاندارد بین المللی دقیق و با کیفیت بالا تولید می شوند .متخصصان مهارت دیده ی مسئولیت ثبت علایم هولوگرافی را بر روی هولوگرام ها دارند .

 

انواع هولوگرام های پیشرفته

 

  • هولوگرام های چند بعدی 
  • استریوگرام ها 
  • هولوگرام های مسطح
  • هولوگرام های بازتابی 
  • هولوگرام های برجسته 
  • هولوگرام های یکپارچه 
  • هولوگرام های حجمی 
  • هولوگرام های رنگین کمانی 
  • هولوگرام های پراکنشی 

ویژگی های هولوگرام پیشرفته

 

  • دوست دار محیط زیست اند.
  • مقاوم طبق استانداردها
  • پردازش صحیح 
  • طرح های اختصاصی 
  • ماندگاری ساختاری بالا 
  • فوق چسبنده 
  • از هر لحاظ مقرون به صرفه 

کاربردهای هولوگرام پیشرفته

 

  • صنایع خودرو سازی 
  • صنایع مراقبت و سلامت 
  • صنایع شیمی 
  • صنایع دارو سازی 
  • صنایع نوشیدنی ها و خوراکی ها 
  • هولوگرام های آنی 

این هولوگرام ها مختص به مشتریانی است که نیاز سریع به هولوگرام ها دارند . هم چنین بسته به نیاز مشتریان گستره ای عظیمی  از این  هولوگرام ها در روز طراحی و تولید می شوند .تمامی این هولوگرام ها قبل از انتشار از طریق استانداردهای خاصی بررسی و تست می شوند .این هولوگرام ها در طرح ها ،رنگ ها ی متعدد  موجود اند . همچنین تدبیرهای لازم برای جلوگیری از جعل در این هولوگرام ها در نظر گرفته شده است.

 

انواع هولوگرام های آنی 

 

  • هولوگرام های آنی شفاف 
  • برچسب های هولوگرامی آنی 
  • هولوگرام های پیشرفته 
  • هولوگرام های مهر گذاری شده 
  • نوارهای هولوگرافی 
  • باریکه های هولوگرافی 

کاربردهای هولوگرام های آنی 

  • به عنوان برچسب بر روی بلیت ها نمایشگاه ها ،مسابقات ،صحنه های موسیقی به کار برده می شوند .
  • هدایا 
  • هدایاهای تبلیغاتی 
     


:: برچسب‌ها: هولوگرام , بر چسب هولوگرام , انواع هولوگرام , طراحی هولوگرام , تکنولوژی هولوگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سپیده بنده لو

فواید پودر لاجورد

بهداشت انسانی و محیط زیست

  1. عاری بودن از فلزات سنگین ( نظیر سرب, کادمیوم و...) و غیر سمی بودن
  2. عدم وجود حلال وبه تبع آن عدم وجود بخارات مضر
  3. کاهش بیماریهای تنفسی وعفونتهای ریوی به دلیل عدم وجود حلالها
  4. ضریب ایمنی بالاتر نسبت به رنگهای مایع از نظر خطر آتش سوزی

  صرفه جویی در انرژی

  1. کاربری نسبتا سهل و آسان رنگ و آماده مصرف بودن آن و عدم نیاز به آموزشهای تخصصی پرسنل رنگ کار
  2. صرفه جویی درزمان و افزایش سرعت تولید و در نتیجه کاهش مصرف انرژی وکاهش هزینه ها با توجه به قیمت پودر لاجورد در بازار
  3. امکان استفاده از  95% رنگ به دلیل قابلیت بازیافت و استفاده مجدد
  4. افزایش طول عمر قطعات رنگ آمیزی شده به دلیل بالا بودن مقاومتهای شیمیایی و مکانیکی رنگهای پودر لاجورد در مقایسه با رنگهای مایع به دلیل وجود پیگمنت آبی پراساد

 

بهره برداری از پودر لاجورد 

رنگ های لاجوردی از صخره های قیمتی بهره برداری می شوند.سال ها کاوش ،بررسی و جستجو برای پیدا کردنم لاجورد قیمتی و با کیفیت نیاز است .تهیه ی رنگ های طبیعی با برش صخره ها و جداسازی برخی از ترکیبات مانند پیریت و سالسیت از آن است .سپس تکه های برش داده شده با ابزاری به دانه های شنی مانند ریز و خرد می شوند.صخره های لاجورد از سخت ترین نوع سنگ ها به شمار می آید.فرآیند خرد سازی این تکه سنگ ها با بوی سوختگی ملایمی همراه است .پس از ذرات شنی در آب شست وشو داده می شوند.سپس این ذرات در فضایی عاری از آلودگی و بدون وجود فلز خیسانده می شود. فرآیند آسیاب کردن به سبب سختی شن طولانی تر می شود.در ابتدا این سنگ ها با قطعات بزرگتر آسیاب و پس از آن همان قطعات با قطعات کوچکتر آسیاب می شوند تا سایز آن تا 50 میکرون کاهش پیدا کند.به سبب فرآیند طولانی آسیاب عدم آلودگی دستگاه بسیار مهم است .تصور این فرآیند دشوار وآسیاب سازی تکه های سنگ در قرن چهاردهم دشوار است .مطالعه ی دستورالعمل های تهیه رنگ و افزودنی های معتبر به آن مرتبط به قرون گذشته بسیار جالب توجه است .سنی در جایی یادداشت کرده است تکه های سنگی را درهاون برنزز آسیاب کرده و سپس آن را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. کاهش هر چه بیش تر زمان در هنگام  آسیاب سازی ذرات سنگ اهمیت خاصی دارد زیرا تمامی ذرات بلوری لاجوردی باید به درستی و به صورت پودری و نرم از ذرات غیر رنگی و آلوده جدا شوند.اما به یاد داشته باشید این ذرات نباید از حد خاصی ریز تر باشند حتی در این مرحله ممکن است تمام ذرات آبی رنگ از ته ظرف به طور ناگهانی ناپدید شوند و به نظر خاکستری به نظر برسد.این رنگ شباهتی به رنگ پیگمنت آبی سنگ لاجورد ندارد.شست و شوی مداوم این سنگریزه ها تا حدی ادامه می یابد تا به یک درجه phیکسانی برسد.سپس این بسته را در هوای آزاد قرار داده تا به صورت یکنواخت خشک شود.

خواص سنگ و پودر لاجورد

  • ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای پنجم و ششم
  • سنگی بسیار آرام بخش و جلوگیری کننده از حملات روانی
  • الهام بخش
  •  افزایش اعتماد به نفس
  •  کمک به درک احساسات و عواطف دیگران
  •  تقویت سیستم ایمنی بدن
  •  تصفیه خون، کاهش فشار خون
  •  خنک کننده و تسکین التهابات
  •  غلبه بر بی خوابی و سرگیجه و افسردگی
  •  بهبود سیستم تنفسی و عصبی و گلو
  •   تنظیم تیروئید
  •  به منظور ارتقاء خود آگاهی، بینش و عقل به کار می رود
  • به عنوان یک سپر در برابر حملات روانی می باشد
  •   بالابردن درک و روشنی و شهود
  •  اکسیری قدرتمند برای بدن و معنوی
  •   پزشکان مصر باستان ، سومر و بابل لاجورد را برای مقاصد دارویی بسیاری، از جمله آب مروارید چشم استفاده می کردند
  •  نماد شفا، شادی، عشق، وفاداری، قدرت های روانی، حمایت، شجاعت
  •  باعث افزایش اراده می‌شود
  •  در ایران باستان ، لاجورد سنگی برای نزدیکی با خدایان بود که صاحب آنرا دارای قدرت جادویی از خدایان و الوهیت می کرد
  •  برای بهبود علائم بی‌خوابی مفید است
  •  اثری ضد عفونی کننده و باکتری‌کش دارد

کاربردهای پودر لاجورد 

 پودر لاجورد مناسب رنگ آمیزی تندیس، نقاشی های روغنی وآبرنگ آبی لاجوردی رنگی زیبا ،درخشنده و بسیار باکیفیت در ماورای سایر رنگ هاست به گونه ای که شرح زیبایی آن بسیاردشوار است .

قرن هاست سنگ نیمه قیمتی لاجورد از معادن قلمرو باداخشانبهره افغانستان  برداری می شود.این سنگ در سایر معادن آسیا و آمریکا یافت می شوند ولی سنگ های منطقه ی افغانستان کیفیت به مراتب بالاتری از سایر نمونه ها دارند.این سنک متشکل شده از لازوریت ،پیریت و سالسیت است . اقدام به فروش پودر لاجورد. با قیمت بالا می کنند 

در این سنگ گستره ی عظیمی از رنگ ها از آبی روشن گرفته تا آبی سیر مایل به ارغوانی وجود دارد .باکیفیت ترین نوع پودر لاجورد را می توان در سنگ های سخت آبی با رگه هایی از پیریت یافت .این درجه از کیفیت با نماد AAAتعیین می شودسایر درجه ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و به آسانی یافت و بهره برداری می شوند قیمت پودر لاجورد از این نمونه ها در حکاکی استفاده می شود.برخی دلالان برای بهبود رنگ صخره های طبیعی ،آن را رنگ می کنند

از آن جایی که استانداردی مشخص برای تعیین درجه و کیفیت صخره ها وجود ندارد ،همه ی نمونه سنگ ها با درجه کیفیت AAAشناخته می شوند.بهره برداری نمونه های با کیفیت مواد معدنی بسیار دشوار است .

معنی سنگ لاجورد 

یا تلفظ و نوشتار آن به زبان لاتین  سنگ لاجورد Lapis lazuli یکی از زیباترین سنگ های حال حاضر است با ترکیبی از فسفات آبدار ،آلومینیوم و آهن ؛ یا به عبارت دیگر ترکیبی از لازورایت، کلسایت، پایرایت و دایپوسیت می‌باشد. این سنگ را میتوان با کاربرد های بسیار زیادی دید و با استخراج پودر لاجورد در مصارف مختلف ازآن استفاده کرد اما یکی از بهترین کاربرد های آنرا میتوان استفاده در جواهر سازی ها دانست.دلیل این موضوع را میتوان سختی قابل توجه و همچنین رنگ آبی زیبای آن دانست.

اما یکی از مهمترین سوالات درباره این سنگ را میتوان این موضوع دانست که منابع عظیم آن در کجاها قرار دارد.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که منابع عظیمی از سنگ لاجورد در افغانستان  وجود دارد که به عنوان یکی از اصلیترین سرزمین ها می توان معرفی کرد.

زیورسازی و سورت بندی این سنگ درپاکستان، هندوستان و تا حدودی در سنگ لاجورد افغانستان و سنگ لاجورد ایران و سویس صورت گرفته سپس به خارج صادر می‌گردد

سنگ لاجورد علاوه بر زیورآلات تولیدات دیگری از قبیل مجسمه و بت، مُهرهٔ شطرنج و غیره نیز دارد.

پیش از بررسی شیوه های استفاده از پودر لاجورد برای شما خواهیم گفت که استفاده از سنگ و پودر لاجورد چه فوایدی را میتواند به همراه داشته باشد.

 

مراحل استخراج رنگ از پودر لاجورد

جادوی اصلی در این مرحله به وقوع می پیوندد.این دستورالعمل برگرفته شده از کتاب “craftsman hand book”اثر آندره سنی است .متن  ایتالیایی اصلی این کتاب راهنمای خوبی برای تولید پودر لاجورد است .به پاس زحمات این استاد بزرگ و کاوش های متعدد او تولید این رنگ منحصر به فرد از جهات متعدد آسان گردیده است .در طی تمامی مراحل تولید خمیر پلاستیکی متشکل از صمغ و پودر یکدست باقی می ماند.اثری از تجزیه خمیر و یا تا شدگی از آن در پارچه ها یافت نشده است .فرآیند تولید با ذوب کردن موم ،کندر صمغ و رزین کاج آغاز می شود.سپس این ترکیب تا حدی در دست ورزیده می شود تا خمیر یکدست خاکستری –آبی رنگی به وجود آید.این خمیر را در حالی که هنوز گرم و الاستیته است به سه قسمت تقسیم کنید .هر تکه را در دفعات متعدد در آب ولرم ورز دهید.در این مرحله ناخالصی ها از خمیر جدا می شوند و رنگ آبی در انتهای ظرف ته نشین می شوند.این یک رنگ دست ساز است .اولین رنگ تولیدی از این روش از کیفیت بالاتری برخوردار است .تکه های دوم و سوم به ترتیب از درجه کیفیت بالاتر و خلوص بیش تری برخوردار است.رنگ های لاجوردی درجه ی یک و آبی

  fra anglico به مدت زمان بیشتری برای آماده سازی نیاز دارند.دفعات چهارم الی هفتم رنگ لاجوردی حاصل از کیفیت بالاتری برخوردار است .بسیاری از نقاشان به سبب شفافیت و درخشندگکی این رنگ از آن در نقاشی های خود استفاده می کنند.این رنگ فاقد هر گونه ناخالصی است و از درخشندگی و کیفیت بالاتری برخوردار است .

 

تاریخچه ی رنگ در نقاشی رنسانس

آیا می توانید دنیایی عاری از هر گونه  رنگ را تصور کنید؟در دنیای بدون رنگ دلتنگ چه چیزی بیش از همه می شوید شخص؟حیوان؟مکان؟اسباب بازی مورد علاقه تان؟نگاهی به اطرافتان بیندازید.چه رنگ هایی را بیش از همه مشاهده می کنید؟

انتخاب رنگ در ترسیم یک تصویر برای نقاشان اهمیت خاصی دارد. هنرمندان صدها سال گذشته در اروپا که به دوره ی رنسانس شناخته شده بود از رنگ های طبیعی که از مواد معدنی ساخته شده بود مانند آزوریت،مالاکیت ،گیاهانی مانند زعفران و چوب برزیلی برای رنگ آمیزی نقاشی هایشان استفاده می کرده اند  .هم چنین این هنرمندان از رنگ هایی با ترکیبات گران قیمت پودر لاجورد برای ترسیم تصاویر خاص و سفارشی استفاده می کرده اند .

رنگ آبی سیر از آسیاب کردن سنگ های گران قیمت مانند سنگ لاجورد وترکیب کردن آن با سایر مواد حاصل می شده است .از این رنگ برای رنگ آمیزی لباس های مریم مقدس استفاده می کرده اند .

هنرمندان در دوره ی رنسانس از رنگ ها برای ساخت فضاهای سه بعدی بهره می گرفته اند .دقت داشته باشید رنگ ها در مسافت های طولانی تر روشن تر و روشن تر به نظر خواهند رسید.بنابراین هنرمندان در پیش زمینه ی نقاشی های خود از سایه های کم رنگ استفاده می کنند .

 

انواع سنگ های لاجورد
  •   لاجورد نیلى که بهترین نوع رنگ و جنس است.
  • لاجورد آسمانى که شامل لاجورد آبى کمرنگ است.
  •  لاجورد سبز که گاهى با فیروزه اشتباه مى‌شود.

بهترین رنگ پودر لاجورد آبی مایل به بنفش با هاله متوسط تا تاریک و با غلظت رنگ زیاد است. در نوع مرغوب آن کریستال‌های کلسایت قابل مشاهده نبوده و ممکن است حاوی نقاط طلایی رنگ پایرایت باشد. سنگ لاجوردهای کم ارزش دارای جلای مات بوده و متمایل به سبز هستند و کریستال‌های سفید کلسایت در آن مشاهده می‌شوند.

 

تلفن سفارشات : 44255795

آقای شهیدی     09127037803 

 

 



:: برچسب‌ها: فروش پودر لاجورد , پودر لاجورد چینی , پودر لاجورد هندی , پیگمنت آبی پراساد , پیگمنت آبی , قیمت پودر لاجورد , پودر لاجورد , سنگ لاجورد چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 880
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سپیده بنده لو

هولوگرام

در این مقاله قصد داریم شما را با برچسب های هولوگرام ، انواع هولوگرام و عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت هولوگرام ، کاربرد های برچسب هولوگرام و ... آشنا کنیم . 

قیمت هولوگرام


قیمت هولوگرام تحت تاثیر عوامل متعددی است, نوع هولوگرام , اندازه هولوگرام , جنس هولوگرام و افکت های هولوگرام از جمله عوامل تعیین کننده قیمت هولوگرام ها می باشد . در زیر هر یک از عوامل ذکر شده در بالا را با جزئیات بیشتر توضیح می دهیم.
نوع هولوگرام : هولوگرام ها بر اساس رنگ استفاده شده , بارکد , سریال ، هولوگرام ترکیبی با کاغذ و برچسب پلمپ انواع مختلفی دارند . 
جنس هولوگرام : عامل دیگری که در قیمت هولوگرام تاثیر داشت جنس هولوگرام بود ، مثلا در بعضی از هولوگرام ها پس از جدا شدن لایه ی روی شکل خاصی همچون void یا باطل شد بر جای می گذارد . 
افکت های هولوگرام : برای مثال افکت های فوق امنیتی که به هولوگرام ها اضافه می شود سبب افزایش قیمت هولوگرام نسبت به حالت پایه می شود . 
اندازه هولوگرام : اندازه ی هولوگرام ها از دو جهت می تواند در تعیین قیمت هولوگرام تاثیر گذار باشد . اندازه ی هولوگرام ها از نظر ابعادی و میزان مواد استفاده شده بر روی لیبل هولوگرام در هزینه ی آن تاثیر گذار است . رایج ترین سایز های هولوگرام ها 5/1 ، 2 ، 5/2 ، 3 سانتی متر می باشد . 

هولوگرام

هولوگرام چیست


هولوگرام ها برچسب هایی هستند که به کمک لیزر و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته تولید می شوند . این برچسب ها به صورت هفت رنگ بوده و در صورتی که در زیر نور به آنها نگاه کنید ، طیفی از رنگ های مختلف را مشاهده خواهید کرد . خصوصیات بارز هولوگرام ها نمایش تصاویر سه بعدی می باشد که قابل کپی کردن نیستند .

خصوصیات بارز هولوگرام ها 


در زیر به برخی از مهم ترین خصوصیات برچسب هولوگرام اشاره می کنیم که استفاده از آنها را در صنعت بسته بندی به یک ضرورت تبدیل کحرده است .
•    ضد جعل بودن و غیر قابل کپی بودن با روش های جدید کپی و اسکن
•    قراردادن کد ها و تصاویر مخفی در درون هولوگرام که در زیر نور قابل مشاهده هستند .
•    غیر قابل جداسازی و انتقال از محلی به محل دیگر
•    تولید در اشکال ، تیراژ ، اندازه و رنگ های متنوع 

کاربرد هولوگرام

کاربرد های هولوگرام


مهم ترین مورد استفاده از برچسب های هولوگرام برای محصولاتی است که احتمال کپی برداری و جعل در آنها زیاد است .اسناد و مدارک ، پلمپ  و بسته بندی و تضمین ضمانت اصالت محصول می باشد . 
برچسب های هولوگرام با توجه به کاربرد آنها سطح حساسیت های مختلفی دارند ، در بعضی از مواقع نیاز است که برچسب را بار ها از سطح محصول کند و مجدد چسباند بدون اینکه آسیبی ببیند.در این حالت برچسب ها بدون حساسیت تولید می شود .  
در صورتی که سطح امنیت هولوگرام ها بالاتر باشد لایه ی پلاستیکی روی برچسب کنده می شود ، اما بخش متالیز که حاوی طرح ها و اطلاعات هولوگرام می باشد بر روی سطح محصول باقی می ماند . هولوگرام را می توان به گونه ای طراحی کرد که در هنگام کنده شدن صرفا بخش هایی از آن همچون یک بخشی از متن یا تصویر باقی بماند . برچسب های void دارای چنین ویژگی هستند ، این برچسب ها پس از کنده شدن عباراتی همچون باطل شد ، کنسل شد یا عباراتی نظیر آن بر روی محصول باقی می ماند . 

انواع افکتهای هولوگرام


هولوگرام سه بعدی : این نوع هولوگرام با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها ساخته می شود ، هولوگرام سه بعدی به گونه ای است که اگر در زوایای مختلف به آن نگاه کنیم یک تصویر سه بعدی را مشاهده خواهیم کرد . افکت سه بعدی از قرار گرفتن چندین لایه هولوگرام دو بعدی بر روی هم اتفاق می افتد ، تفاوت در عمق هولوگرام های به کار گرفته شده حس وجود بعد در تصویر را به خواننده القا می کند . 


دات ماتریس
هولوگرام دات ماتریس از نقاط بسیار زیادس تشکی شده است که همین نقاط زیاد سبب ایجاد طیف منظمی از رنگ ها می شود ، نام گذاری این نوع هولوگرام نیز به دلیل قرار گرفتن نقاط زیاد در کنار هم می باشد که به آن هولوگرام دات ماتریس می گویند . از جمله ویژگی های بارز این نوع هولوگرام ، این است که با تغییر زاویه ی تابش نور یا تغییر زاویه دید طیف منظم رنگ ها به صورت طرح های منظم خطی ، شعاعی ، حلزونی و... در داخل هولوگرام دیده می شود . 

کد مخفی
در افکت کد مخفی نوشته ، کد ، طرح در داخل هولوگرام به گونه ای قرار میگیرد که در حالت معمول قابل دیده شدن نیست . این کد های مخفی تنها در صورتی دیده می شوند که نور لیزر به هولوگرام تابانده شود .
تصاویر متحرک 
این نوع افکت این قابلیت را به هولوگرام اضافه می کند که می توان تعدادی تصویر را به گونه ای در کنار یکدیگر قرار داد که به هنگام چرخاندن برچسب یا تغییر زاویه ی دید تصاویری متحرک به صورت انیمیشن نشان داده شود . 
تصاویر متحرک مخفی
در این حالت با تغییر محل تابش نور لیزر ، با بازتابش نور لیزر ، تصویری به صورت انیمیشن تولید می شود . مثلا پروانه ای که در حال بال زدن است . 
تروکالر یا رنگ های واقعی 
در این حالت می‌توان یک عکس مثل عکس منظره یا شخص را در داخل هولوگرام قرار داد به صورتیکه رنگها بصورت کاملا طبیعی دیده شوند.
نقطه الماس
این نوع افکت مشابه افکت دات ماتریس است ، زمانی که به چنین هولوگرامی نگاه می کنید , نقاط درخشانی که از رنگ های مختلف تشکیل شده اند و بدون نظم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ، با عوض کردن زاویه دید این هولوگرام ها به زیبایی می درخشند . 

میکرو تکست یا متون میکرونی 
در این افکت نوشته ها و متنون در اندازه ی میکرو نانو در داخل هولوگرام قرار میگیرند ، این نوشته ها با چشم غیر مسلح قابلیت دیده شدن ندارند و تنها با ذره بین یا میکروسکوپ دیده می شوند . 
فلیپ – فلاپ
در هولوگرام فلیپ – فلاپ با نگاه کردن بهه هر زاویه ای از برچسب هولوگرام ، تصاویر متفاوتی دیده می شود .
متن سفید 
در این نوع هولوگرام بخشی از برچسب هولوگرام کاملا سفید است و در اثر تغییر زاویه دید تغییری در رنگ آن ایجاد نمی شود . 

ضخامت و رنگ هولوگرام
رنگ رایج برچسب های هولوگرام نقره ای می باشد ، اما در صورت سفارش مشتری ، هولوگرام در رنگ های مختلف همچون مسی ، طلایی ، نارنجی و... تولید می شود . 
ضخامت برچسب های هولوگرام نیز در حدود 20 ، 24 و 36 میکرون هست ، در صورت ضرورت و نیاز امکان تولید هولوگرام در ضخامت های کمتر و بیشتر نیز وجود دارد . 

تولید هولوگرام
برچسب های هولوگرام که برچسب هایی به رنگ نقره ای و در زوایای مختلف هفت رنگ هستند ، این لیبل بر روی اسکناس ، کارت های اعتباری و بسته بندی های مختلف قابل رویت می باشد . وجود برچسب هولوگرام بر روی محصولات نشان دهنده ی اصل بودن کالا می باشد . هولوگرام کاربرد های پزشکی نیز دارد ، دانشمندان در تداخل سنجی هولوگرافی ، هولوگرام می سازند و آن را به شکل تصاویر سه بعدی ذخیره می کنند تا بتوانند آن را برای استفاده های بعدی ذخیره کنند . این کار به آنها کمک می کند تا بعد ها اگر توسط آن موتور هولوگرام دیگری ساختند ، با مقایسه ی تو تصویر ساخته شده متوجه تغییرات و نقص احتمالی موتور بشوند . 

تولید هولوگرام

طراحی هولوگرام
سالیان سال است که تضمین امنیت کالا ها بسیار اهمیت پیدا کرده است و از زمانی که امنیت محصولات شکل گرفت هولوگرام ها نیز شکل گرفتند . یکی از مهم ترین و متداول ترین ابزار های تامین امنیت اسناد و مدارک ، اوراق بهادار و ... برچسب های هولوگرامی است . با پیشرفت تکنولوژی ویژگی هایی به برچسب های امنیتی اضافه شده است که امنیت آنها را دچندان کرده است . شرکت بعد نگار ایرانیان در طی سال های فعالیتش با طراحی هولوگرام برای شرکت های مختلف در حفظ هویت برندشان ، جلوگیری از جعل و کپی کردن پیشتاز بوده است . 

انواع دسته بندی هولوگرام ها 

هولوگرام تصویر ثابت :


در طراحی هولوگرام های تصویر ثابت یک تصویر یا لوگوی ثابت در روی تمامی برچسب ها دیده می شود . در این نوع طراحی که با هدف حفظ امنیت اسناد توسط شرکت ها اتفاق می افتد طرح های اختصاصی بر روی هولوگرام ها چاپ می شود .

هولوگرام با تصاویرتکرار شونده:


هولوگرام با تصاویر تکرار شونده دارای یک الگوی منحصر به فرد است که تکرار می شود , این نوع از هولوگرام شبیه به رول های کاغذ دیواری است . تنوع این نوع از برچسب های هولوگرام بسیار زیاد است .هزینه ی تولید آنها کمتر بوده و می تواند بین چندین سفارش دهنده سر شکن شود . 

چاپ انواع هولوگرام


چگونه اعتبار هولوگرام ههای دارای تصویر پنهان را به دست آوریم ؟
به وسیله ی یک دستگاه معمولی لیزر می توانیم پی به اصالت هولوگرام های دارای تصویر پنهان ببریم ، 
•    پویا و متحرک : بخش های به کار رفته شده فقط با استفاده از دستگاه لیزر قابل رویت می باشد . هنگامی که دستگاه لیزر بر روی سطح هولوگرام حرکت می کند ، تصاویر ثابت بر روی صفحه ی نمایش ایجاد می شود . 
•    مولتی گرید : با حرکت دادن دستگاه اعتبارسنج، تصاویر مشخص و معینی نمایان می‎شوند.

هولوگرام آماده


این نوع هولوگرام به صورت انبوه ، با هزینه ی پایین و طرح ثابت تولید می شود و به سهولت در بازار قابل تهیه می باشد . 

مقایسه هولوگرام آماده و اختصاصی


بین هولوگرام عمومی و هولوگرام اختصاصی تفاوت های بسیاری وجود دارد که در زیر به برخی از آنها می پردازیم .
تفاوت قیمت هولوگرام آماده و اختصاصی
بهتر است پیش از اینکه راجع به تفاوت قیمتی این دو نوع هولوگرام صحبت کنیم ، شما را با نحوه ی چاپ هولوگرام اختصاصی آشنا کنیم .زمانی که شما سفارش تولید هولوگرام اختصاصی را به یک شرکت تولید کننده لیبل امنیتی می دهید آنها قالب و کلیشه ی اختصاصی را برای لوگو و نام شرکت شما طراحی و تولید می کنند که فقط برای ساخت هولوگرام اختصاصی شما مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع هولوگرام بسیار امنیتی بودع و چون به صورت اختصاصی ساخته می شود هزینه ی بالاتری نسبت به هولوگرام عمومی دارد . 

روش ساخت هولوگرام عمومی و اختصاصی

در ساخت هولوگرام اختصاصی علاوه بر مسترینگ هزینه خط تولیدی که برای چاپ هولوگرام اختصاصی شما استفاده میشود هم در نظر گرفته میشود که به هزینه های هولوگرامسفارشی شما افزوده میشود اما هولوگرام های عمومیکه به صورت انبوه و با طرح های پیش ساخته در بازار به وفور یافت میشوند ، فاقد هزینه تولیدی لحاظ شده برای شما میباشند

تفاوت امنیت هولوگرام عمومی و اختصاصی

هولوگرام های عمومی طرح های پیش فرضی هستند که در تیراژ بالا تولید می شوند و همواره در بازار موجود و قابل تهیه می باشند . همانگونه که شما از آن هولوگرام برای محصولاتتان استفاده می کنید بسیاری از افراد دیگر نیز آن را خریداری می کنند و به راحتی در دسترس همگان است . از این رو جعل و کپی محصولاتی که از هولوگرام عمومی در آنها استفاده شده است بسیار راحت است . بنابراین در مواردی که به امنیت بالاتری نیاز است به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم از این لیبل ها استفاده کنید . 

مزایای هولوگرام

مزایای استفاده از بارکد هولوگرامی

بارکد روی محصولات به منظور ردیابی بهتر کالا ، کاهش مخارج کلی و بهره وری نیروی انسانی مورد استفاده قرار میگیرد . بنابراین زمانی که شرکت ها به دنبال کاهش خطاها ، پیگیری راحت تر و کاهش هزینه ها هستند از بارکد هولوگرامی استفاده می کنند . البته اکنون بیشتر محصولات دارای بارکد هولوگرافی هستند . استفاده از بارکد مزایای زیر را در پی دارد . 
•    کاهش خطای انسانی 
•    زمان تمرین کمتر
•    تطبیق پذیری
•    کاهش هزینه ها
•    کنترل پذیری
•    اطلاعات دقیق تر
•    دسترسی سیرع تر به اطلاعات


 



:: برچسب‌ها: هولوگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()